2014. február 4., kedd

Háttérinfó környékünkről és a CSEND-ről

Most egy kicsit át fogok menni magazinblogba.
Szeretném megmutatni, hogy melyek azok az enteriőrök amik ihletésével csinosítjuk az otthonunkat. 
Így kezdődött volna a bejegyzés, ha idő közben nem kalandozok el.

Apa is kezd belendülni - nyugi, Őt nem kapta el a varrógépszíj, ez marad az Én reszortom. Apa fúrógépet ragadott és így próbál segíteni nekem, ugyanis köztudott rólam, hogy mindent kifestek, befestek, lefestek, csiszolok, varrok, dájolok (DIY), CSAK barkácsolni, legfőképpen fúrni ne kelljen.

Nagy nehezen megcsinálom, ha tényleg nincs rá mód, hogy valaki segítsen, de ezt számomra kínai, meg egyébként is férfimunka, no. Első tákolmányomnál ment el a kedv, mert úgy szabattam ki a szomszéddal az anyagot mintha varrtam volna és az anyagvastagságot nem vettem figyelembe. Olyan bútornál ez elég gáz ami elvileg méretre készül......Átadogattam a kerítésen -pont mellette van a műhelye-, ő meg levágta és nagyon boldog volt, hogy adtam okot arra, hogy használja az asztali fűrészét. Egyébként a szomszédaink minden nyáron a nagy titokban megrendezett Barkács Világbajnokságra készülnek, nincs olyan nap, hogy ne szólalna meg egy flex, egy fűrész, egy kalapács a vason, egy traktor, egy bármi. JA és van egy majdnemkertszomszédunk aki imád füstölni, ráadásul mindezt a hatalmas dió és fenyőfája alatt hajtja végre.
Már néha az a fura, hogy nem szól semmilyen hangos szerszám vagy a boltnál nem ordítoznak, bőgetik a járművek motorját és CSEND van. A bolt bejárata pont a mi nagykapunkkal szemben van. Elvileg egy nyugodt zsákutcában lakunk, nagyon keskeny utcával. Imádom, hogy mindig úgy állnak meg a drága soppingolók, hogy mi még véletlenül sem tudjunk kiállni és még meg is sértődnek, ha szólni merünk vagy pont akkor jön a retkes kokakólás teherautó rekeszdobáló sofőrjével amikor a gyerek alszik. Párszor már elgurult a gyógyszerem, mert 40 percembe telt a gyereket elaltatni, mert éppen fogzott-zik és ezek pont akkor dobálóztak, vagy ordítoztak. Simán kimentem és leordítottam a a hajukat a fejükről, elvégre ez egy lakó, pihenő körzet, könyörgöm.
Apa nagypapája annak idején pont a CSEND miatt választotta ezt a környéket, de ez mára nagyon megváltozott.
Volt már afférom a szomszédos falvakban lakó bodzaszaggató nem idén barnultakkal is, ugyanis tavaly nyáron kinéztem az ablakon és azt láttam, hogy a bodzát úgy szedik, hogy karomnyi vastag ágakat törnek le. Éreztem, ahogy a vérnyomásom az egekbe szökik, feltéptem a bejárati ajtónkat és kivágtattam sovány vaddisznó vágtával az utcára. Torkom szakadtából üvöltöttem, hogy mégis mi a fenét képzelnek magukról és hogy takarodjanak innen. Jöttek azzal a hülye dumával, hogy  a szomszéd bácsi tavaly azt mondta, hogy úgyis ki akarja vágni és a bokornak így szerintük tök mindegy. Még idegesebb lettem, elvégre Mi bámuljuk azt a szegény bokrot a hálószoba ablakból.
Párbeszéd következik:
Én - üvöltve-:  és a gallyakat is betuszkoljátok a mocskos lejártműszakis zsigulitokba?????
Ők: nekik csak a bodza kell, a gallyak egyébként sem férnek be
Én - még jobban üvöltve - akkor azonnal szedjétek össze az összes gallyat húzzatok ki vele az erdőbe és takarodjatok innen.
Ők- marhára felháborodtak- hogy ez közterület és fogjam be a számat, elkezdtek anyázni
Én visszanyáztam Apa erre jött ki a hangoskodó szomszédok persze fülüket, farkukat behúzva hallgatóztak az udvarukon, kijönni egyik nagylegény sem jött ki.
Apával tovább anyáztunk, majd összeszedték a gallyakat és eltakarodtak.
Ezek után dicsérő szavakat kaptam a szomszédoktól, hogy milyen bátor voltam és szembeszálltam egy autónyi nemnyáronbarnulttal.  Mondtam is felháborodva, hogy "büszkék lehetnek magukra", mert ha rajtuk múlott volna, akkor ezek a saját házunk előtt nekem is jöhettek volna és ők nem csináltak volna semmit, mivel még a szájukat sem merték kinyitni.
Az események után fél órával jött egy szirénázó rendőrautó.  Apa pont kint állt a sarkon, a rendőrök megálltak és kiderült, hogy nem mi voltunk az egyetlenek akik felháborodtak a pofátlan viselkedésükön. Több kerítésen átmásztak és ugyanezt előadták.
Mindezek figyelembe vételével még mindig ez a falu legcsendesebb része. Amikor előveszem csúcsszupermultifunkcionális babakoncsinkat (hozzáteszem az összes nemnyárombarnult megjegyzi, hogy milyen szuper járgány. nem is merem otthagyni sehol, inkább betuszkolom minden mini ajtón) és elmegyünk a faluba vásárolni a gyerek csak akkor alszik el amikor felérünk a hegyre - innen kezdődik az ELVILEG pihenő, nyaraló övezet ami a házunktól kb 10 percre van gyalog. A többi 110 percet végigkamillázza, akármennyire is álmos.
Néha Apával kényszert érzünk arra, hogy direktbe hangoskodjunk valami szerszámmal, mert még a végén kiutálnak minket, mert túl csendesek vagyunk. Ezért is mondtam Apának, hogy ideje neki is szerszámot ragadni amivel 2 legyet is ütünk 1 csapásra: nekem segít, a szomszédok is elégedettek lehetnek, hogy mi is ilyen kis hatékonyak és hangosak vagyunk.

Reggeli aranyköpések a szomszédból, van benne találós kérdés is:
1. ez csak egy bevezető,
-boltosszomszéd teli torokból az udvarból én is az udvaron állok a mássalhangzók elvesztek menet közben- Beadtátok a kutának a csipszet? Mer ha nem, 40e Ft-ra büntetnek!!
én gondolatban- mi van a kukával meg a csipsszel? Először azt hittem, hogy már a csipsz is veszélyes hulladék lett és nem lehet a kukába dobni, ha a kukásbácsi észreveszi legombol 40ezerrel.
Én szóban- Mit tetszett mondani? Egyébként Jó reggelt (nem szokás erre fele köszönni)!
Szomszéd- a kutyának a csipszet beadtátok?
Én még mindig nem kapcsoltam.
Apa- Hát persze Boltos néni az állatorvos rakott Chipet a kutyába!

2. na ez a komoly
Én kint gazolok és a következő szófoszlányok jöttek át a szomszédból. Nagyon korán volt , lehet az volt a baj.
........ meg kell kopizni, mert csak akkor bútol. Majd holnap átviszem pendrájvdiszken......
Erre szeretnék kérni egy megfejtést! Vagy csak nekem elavult az értelezési szótáram?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...