2014. április 24., csütörtök

Gyerekszoba 1. rész: Fussunk neki, valahol el kell kezdeni!


Tök szupi lett meg minden, csak sírhatnékom van, hogy a képek mennyire nem adják vissza...

Jelenleg még mindig játszó/dolgozó szobaként funkcionál, viszont a textileket és polcokat már kifejezetten úgy alakítottam, hogy a leendő gyerekszobába is jó legyen.
Van olvasósarkunk amit tényleg arra is használunk nagy meglepetésemre, ugyanis kislányom meglátta, felmászott belefúrta a fejét a párnákba (tetszéskinyilvánításának egyik formája) és már mutogatta is a könyvecskéket. 


 Még van pár finomítás ami várat magára, de nagyjából ez így most nagyon szuperságos.

A könyvespolc 2 oldalára fel lett szerelve 2-2 polc, sokkal jobb lett a tájkép.

Előtte:





Utána:





A polctartókat kellett "csak" megvenni, a polcok alapanyaga Apósom pinyójában ütötte el az időt egy kis borozgatással amíg várta az igazi helyét. Apa és Apósom még karácsony előtt méretre vágta, aztán úgy döntöttünk, hogy inkább legyen új vágva, majd anyagi okokból visszatértünk az eredeti verzióhoz és felraktuk őket.

Bevásárlólista (Ikea):

8 db Ekby Valter polctartó konzol
1 pár Gulsporre függöny
80 cm Algört méteráru
60 cm Berta Ruta méteráru
520 cm Sunrid méteráru (függöny)

Amiket varrtam:
 2 db szív párna
 2 db 50x60 cm-es párnahuzat
1 db kerek párna
1 db 35x45 cm-es párnahuzat a maradék anyagokból
függönyt beszegtem
a szürke függönyt méretre igazítottam
az ablakhoz készítettem háromszögekből álló lógó izét -ha agyonütnének se tudnám most a nevét




Minden párnának a hátulja a szürke függöny aljából lett megvarrva. Eredetileg úgy akartam anyagot venni, hogy a szarvasokból kimaradjak, mert annyira nem tetszenek, de Tündérke odavan értük, szóval nem bánom.
Az utolsó ( patchwork) párnának az illesztéseihez narancssárga és pöttyös szatén szalagokat varrtam.
Nekem nagyon tetszik ez a színösszeállítás annak ellenére is, hogy nem nagyon rajongok a narancssárgáért.

Mákunk van, mert a polc tetejére pont passzolnak ezek a dobozok, kereken 6 db fér el egymás mellett  ÉS még a teteje sem tud porosodni, mert pont plafonig ér. A szám meg fülig. Ebben tudom tárolni a kinőtt gyerekruhákat, nem használt játékokat, karácsonyi dekort, stb. Jelenleg csak kettő van még, de hamarosan hat lesz.


Következő hónapban veszünk lámpákat, egy mennyezetit és egy csiptetős ledet az olvasósarokba, mert esténként az ufo mellett nem sok mindent látni. Még a könyvespolcot szeretném egy kicsit csicsázni, pár dobozkát, képkeretet berakni a könyvek elé, hogy ne legyen ennyire sötét. Több könyvet már nem tudunk kiszanálni, már ez is nagy teljesítmény volt tőlünk.

No meg a játéktárolók... még mindig nem találtam oda illő kosarat. Igaz, hogy a nagy szekrény tetején lévő pont passzolna méretben, de nem hinném, hogy sokáig bírnák a ki-be huzigát. 
A könyvespolc tetején és a polcokon lévő dobozok nyelik el a textilfestékeket, egyéb kreatív és varrós cuccokat, nem mellékesen itt kaptak helyet Apa régi családi fotói is amelyeken nagyszülei, édesanyja és nagynénje van. Kereteket venni kell hozzájuk, mert a padlásról halásztuk elő őket annó szerencsére még a tűz előtt rájuk találtunk.


Most vettem észre, hogy a masnis kép alá raktam a masnis macit:-) Megint a tudatalatti melózott.

Jelenleg ennyit tudtam tenni az ügy érdekében további elképzeléseink a nappali elkészülése után manifesztálódnak, természetesen azért blogra vetem tervecskéimet. Addig is még az íróasztal fölé fog 2 polc felkerülni, hogy a papírokat, tankönyveket rendszerezni tudjam. Erről most inkább nem közölnék képeket, nem rontom el az összképet.

5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Végigolvastalak. Látom nem vagy egy unatkozós típusos, :D.
    Nem tudom eldönteni, melyik irányzat felé húztok, country, vagy kicsit minimál. Talán inkább a country... Vidéken mi más is lehetne, nem igaz? :)
    Bár a szomszédaink kifejezetten minimál rajongók. És nem is néz ki rosszul a kecójuk.
    Néhány poszttal ezelőtt írtál egy polcról, amit az ajtó köré szeretnél valamelyik szobába. Írtad, az a problematika, hogy a "Szent Ikejában" beszüntették a fehér változatot. Nem gondoltatok még arra, hogy saját kezűleg megcsináljátok? Mert tök egyszerű lenne, és a sikerélmény sem utolsó. És szerintem sokkal olcsóbb is, mint megvenni 'bótba'. DIY

    VálaszTörlés
  2. Bár, tudom, Tündérke Bogyócska mellett nem lehet egyszerű.

    VálaszTörlés
  3. Utólagos engedelmeddel betettelek a "kádárkockás" blogrollomba.

    VálaszTörlés
  4. Egyébként mind szigeteléssel, mind bármilyen más kialakítással kapcsolatban nézzétek át az ecobuilding honlapját. Itt a linkje - http://ecobuilding.hu/ (Bár az oldalamon is megtalálható a szívesen olvasott blogok közt)
    Rengeteg hasznos információhoz juthattok hozzá.

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Üdvözöllek! Köszönöm a Ránk szánt időt, az infókat és nem utolsó sorban, hogy kitűztél a blogodon!
    Stílus: régen nagy kántri rajongó voltam (Apa még mindig az), de lássuk be a mostani életvitelhez szükségeltetik egy kis minimál, így a kettő keverékét nyomatjuk, mert a hagyományok nagy részéről nem vagyunk hajlandóak lemondani. Apa sem jár lovaskocsival a melóba, na.
    Gondolkodtam azon is, hogy minimál, de az otthonmelegefíling elég hamar hiányozna. Vidéken szerintem ez így tök jó.
    Polcok: csakis azért bolti, mert akkor nem kell rá várnom kb. 3 évet:-) így csak mondjuk 1-et. Az ágyneműtartó a hálóba december óta készül, de anyag még nincs hozzá, szóval...
    Én nagy csináld magad rajongó vagyok és nem az ár miatt, hanem a büszkeség miatt ami akkor jön amikor már kész vagy a remekművel. Apa ilyen téren egy kicsit körülményes, szerinte mindenhez műhely kell (ami persze nekünk nincs), szerintem meg akarás. Már sokat változott, mert Apósom elég sokat volt nálunk mostanság és ő nagy ezermester a maga módján (húzd meg ereszd meg, adduramistenmódjára- közlöm ez sem jó, van tapasztalat), biztatja Apát, jön, csinálja vele együtt. A másik gond az időhiány. Reggel megy, késő este jön, csak a hétvége van ami nagyon rövid, mert szigorúan ragaszkodom hozzá, hogy az egyik nap családi nap legyen amit együtt töltünk akár itthon, nem szükséges elmenni, csak legyen együtt a család, elvére ezért csináljuk ezt az egészet nem? Olyan sokan elfelejtik. Nyomatják a melót ezerrel, de arra nem gondolnak, hogy nem lesz mit mesélni az unokáiknak (már ha lesznek, mert a nagy melóban elfelejtenek gyereket csinálni).
    Én meg nem vagyok túl jó barátságban az elektromos gépekkel (kiv. varrógép), nekem olyanok mint a fegyverek, félek tőlük.

    Sok hasznosat olvastam már Nálad, sok időt spórolok: szinte ugyanolyan ház hasonló problémakörrel. A linket továbbítottam Apának.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...