2014. július 17., csütörtök

Tereprendezés 6.rész: Sunshine Bird Spa

Mindenképpen szerettem volna az első kertbe egy madár wellnest, mert a kútnál lévő zománcozott vödörnél napközben elég nagy a tumultus. Tőlünk légvonalba nagyjából 200 méterre van a méhecske lakópark melynek lakói a környék ilyen-olyan madaraival egyetemben előszeretettel jönnek hozzánk inni. Volt, hogy egyszerre kb 100 méhecske, de lehet hogy több is döngicsélt a kút mellett ami elég közel van Pocika hintájához, homokozójához és nem mellékesen  legfontosabb közlekedési útvonalaink csomópontjába esik. Személyi sérülés egyszer történt, akkor is csak azért mert figyelmetlen voltam és megfogtam a méhecskét a csappal együtt. Tartani azért nem tartok a sok méhecskétől, mert inni járnak ide és nem azért hogy minket agyoncsípjenek. Megvan velük dumálva, hogy mi békén hagyjuk őket ha ők is békén hagynak minket. Akkor van baj, ha nincs a vödörben elég víz, no akkor pillanatra meg vannak zavarodva, mert nem tudnak hova leszállni és keringenek a levegőben, viszont ha ilyenkor bemegyek közéjük, hogy adjak nekik inni akkor sem bántanak még azok sem akiket megzavarok az ivásban.
Ez a kép egy borús, eső utáni délelőttön készült. Lett volna közelebb is innivalójuk,de a törzstagok mégis hozzánk jöttek.


Száraz időben a vödör széle nem látszik, annyian vannak. A hanyag eleganciával vödörbe helyezett bot kifutópályaként üzemel és egyben a belepottyant egyedek mentőöve is.
Sajnos felfedezték Pocika pancsolómedencéjét is, csak úgy tudunk pár naponta pancsizni, hogy délután bentről hozok ki meleg vizet, mert felmelegíttetni nem tudjuk Napocskával, mert amire meleg a víz addigra tele van méhecskével. Napi szintem ez sem üzemel, mert akkor állandósult itató lesz, viszont ha csak minden más vagy harmadnap pancsolunk akkor nem szokják meg.
A  méhecskék lassancskán kiszorították a madarakat, nem tudnak se inni, se pancsolni, ezért úgy döntöttem, hogy a háztól jóval messzebb építek nekik egy Spat természetesen bontott téglából. Ki hitte volna???? :-) Elrendezés terén ez a kép lett a favorit. 40 perce keresem a képet, de nem találom....már egy órája..másfél... hagyjuk...

Ez a nyomába nem ér sem látványban, sem nagyságban, de valami hasonló... 



A lényeg, hogy van a fürdő, körülötte virágok, a körül pedig egy gyűrű kőből.

A kertkapu jobb oldalára terveztem, mert ott egy elég nagy placc van kihasználatlanul. 

Esti szürkületben.

Reggeli napfényben. (a tarkamanók összehordták éjszaka a téglát)
Bontott téglából csináltam szegélyt a kerítés elé, az oszlopokhoz már régebben ültettem egy-egy loncot, de hogy ne legyen uncsi a kerítésre szeretnék még felfuttatni vagy hajnalkát, vagy golgotavirágot ami egyébként nagyon nagyon tetszik régóta. Azért nem került még rá sor mert valamilyen szinten mérgező, de a hajnalka még annál is mérgezőbb, ráadásul azt minden tavasszal el kell vetni, a golgotavirág pedig évelő, ráadásul ugyanolyan örökzöld mint a lonc.

A kapu mellé és a bodzabokor (valahová áttelepítem) mögé csináltam két négyzetet, mert ide jön két bokor. Jezsámen, mályva vagy mocsári hibiszkusz.
A négyzet és a kör között van 2 háromszög, abba is szeretnék valamit aminek díszes levele lesz, valószínűleg kecskerágót fogok ültetni. A kör közepére csinálok egy kisebb kört, azon lesz a szpa.

A körnek úgy kezdtem neki, hogy kijelöltem a közepét-szintet is és mindig az egymással szemben lévő téglákat rakosgattam, hogy ne csússzak el. Volt egy parkettaszegélyem, az volt a mérce, vízmérték is kellett, mert ezt a részt még nem szinteztük be és pont a kör helyén volt (is) egy marha nagy luk.




Miután beraktam a nagy téglákat utána jött a puzzle, keresnem kellett kisebb nagyobb tégladarabokat, hogy a hézagokat kitöltsem.


A nagy ásás/kapálás/agyalás/keresés közben annyira elméláztam, hogy sihuhu is a földbe került, de szerencsére gereblyézés közben előbukkant.

Hál'Istennek nem volt annyi ideig a föld alatt, hogy a mozdonyvezető bácsinak elfogyjon a zoxigénje, még mindig mosolyog és integet.

A pöttyös labda segít elképzelni a gödör mélységét - fűbe lefeküdve nem látszik-  amit ma be kell temetnem, nehogy a gyerek beleszédüljön.


Unalomig ismételt bontott téglánk még mindig van, terv is van hozzá :-)

4 megjegyzés:

  1. Na,jól van!!!! meg vagyok nyugodva: másnál is a madáritatót orozzák el a méhecskék a madaraktól. Szuper lesz ez a madárfürdő!!!!!
    Kiváncsian várom a folytatást!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Sokáig tanakodtam, mert a szomszéd bácsi ezen a területen száguldana át a kistraktorral, hogy ne kelljen 2 napig ásni minden évben, de mégis nekikezdtem, ráadásul Apa 3 napig messze dolgozott, nem aludt itthon... izgultam egy kicsit, hogy mit fog szólni, hogy elbarikádoztam a kerítést, szerencsére nagyon tetszett neki is.

    VálaszTörlés
  3. Nekem is agy alumíníum fazék volt itatónak tervezve, közben találtunk rá az itatónkra. Nézd meg Mamka madaras fotóit, érdemes!! Ha időm lenne még írnék, majd máskor. Megyek lassan dolgozni, a buszhoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, megnéztem! Remélem, hogy nálunk is hasonló lesz a forgalom! :-) Jó munkát!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...