2014. szeptember 12., péntek

Évelő virágágyások: Egyéb szépségeink

A madárfürdőnél még mindig hiányzik a lényeg :-( Sajnos a hordó amit kiszemeltem használhatatlan, teljesen tönkrement a nyáron. Brühühü. Viszont a virágok száma szépen megszaporodott, a meglévőek hatalmasat nőttek. Kerültek virágocskák a kerti csap köré, a futórózsa alá és a ribizlibokrokhoz is. A rózsák kaptak szegélyt, mulcsot és pár fűszernövényt.
Nagymamámtól elhoztuk a futórózsáját, mert a helyére kazánházat építenek. Édesapám majdnem kidobta, de pont akkor mentünk hozzájuk miután kiásta és megmentettük. Elég komoly fejtörést okozott a plafonig pakolt autóba a betuszkolása, de megoldottuk azt is.

Az abesszín kardvirág elég nagy csalódás volt, nagyon csúnyák voltak a virágai már amelyikek kinyíltak. Ahogy nyílt úgy pöndörödött be a szélük és száradtak el a virágok. Pont azon a két hétben volt rossz idő amikor nyílt, gondolom nem nagyon tetszett neki, mert eléggé melegigényes növény, ősszel ha visszahúzódott akkor fel is kell szedni, egyébként elfagy.

Montázsokat már nem csináltam, mert egy kicsit besokalltam, már tiszta zanzi a fejem ettől a sok virágtól, az eddigieket is csak azért csináltam meg, mert amikor én keresgéltem akkor nem találtam semmi használhatót, csak pár rajzocskát, a többségét név nélkül...

 Madárfürdő

2 oldalt: kékszakáll,  piros évelő díszgyertya, kakukkfű, citromillatú kakukkfű, ligeti zsálya, abesszín kardvirág
Körben:sárga és tarka keskenylevelű menyecskeszem, közönséges és kenyérbél cickafark,hegyi és mezei imola, pompás lobélia, fehér és lila ligeti zsálya, izsóp, missouri ligetszépe,folytontermő eper

A lobéliáknak valami fantasztikus színük van, csak úgy világítanak és sikerült ugyanolyan színű évelő díszgyertyát venni hozzá ami teljesen véletlenül történt, ráadásul ez kompaktabb bokor lesz mint a fehér és a rózsaszín, nem fog olyan hosszú ágakat növeszteni, hanem a tő közelében nyílnak a virágok. Még van pár lyuk, oda nefelejcsek és primulák jönnek. A kékszakállak gyönyörűek, nagyon szépeket kaptam. Több kertészetben is nézegettem őket, de azok nem voltak ilyen csinos bokrocskák. A hegyi imola itt még egy kicsit ki van borulva, de kezd helyrekupálódni az is ebben a fránya időben.







Egy képen a lobélia és a díszgyertya.



Kút
 


Kezdetben ekkora volt, de úgy döntöttem, hogy nagyobbra csinálom, mert még így is állt a víz mellette és hogy ne legyen dagonya a kút mellett így megnagyobbítom. Itt még csak a tégla van kirakva, de ma megcsináltam rendesen. Fotózni nem volt értelme ebben a szürkeségben, mert még napsütésben sem látszik semmi a képeken.

A téglán belülre raktam a téglát (Hű de értelmes voltam már megint).
Réti szerzemények: fekete nadálytő, orvosi ziliz, réti füzény, ligeti zsálya, erdei mályva, közönséges orbáncfű + vérehulló fecskefű a rózsák alól
Kaptak kétféle színű bugás lángvirágot és kerti tradeszkanciát.

Kerti tradeszkancia/ pletyka

Az enyém halvány lila/fehér, de csak ilyet találtam.

orvosi ziliz

erdei mályva

vérehulló fecskefű

Bugás lángvirág

közönséges orbáncfű

Futórózsa

Ez csak úgy jött, kb 10 perc alatt dobtam össze. Nnem vettem hozzá egy virágot sem direktbe, javarészt tőosztással oldottam meg amit lehetett, meg csempésztem innen onnan egy két virágot.

Hússzínű cickafark, bugás lángvirág, levendula, pompás ligetszépe, tarackoló kékgyökér, törpe méhbalzsam, nagyfészkű menyecskeszem, ibolya, misszouri ligetszépe és csomós harangvirág került ide amikből persze semmi nem látszik, de nóparaparipa, jövőre jön a pompa!






Ilyen rikítós lángvirágot választottam hozzájuk:




A ribizlibokrok két szélén orbáncfű van a közepére meg ilyen bugás lángvirágot ültettem.


Amikor megvettem a lángvirágokat akkor utána nem nagyon voltam velük kibékülve, majdhogynem nem tetszettek, de aztán rájöttem hogy azért, mert nem jó helyre ültettem őket. Most hogy megtalálták az igazit így már nagyon tetszik.
Nagyon várom, hogy jövő nyár legyen, hogy láthassam, mit alkottam ezen a nyáron. Nagyon kevés olyan virágot vettem/hoztam ami lassan nő, ezért jövőre minőségi változás várható, akkor talán már Ti is élvezni fogjátok, nem csak Én. Idén is esélyesebb lett volna egy profi géppel. Nekem már így is nagyon tetszik az egész kert, mert élőben teljesen más. A napom mindig úgy kezdődik és végződik, hogy végig bandukolok a kerten és csodálgatom őket. Remélem, hogy a sok törődés meghozza a sok virágot!

Nyugi, nem lesz több hosszú virágos bejegyzés!!! :-)

Előző részek:

kezdetek
kerti összefoglaló 2011-2014 július
tervezés
bevezető

1. ágyás
2. ágyás
3. ágyás
4. ágyás
5. ágyás

 Képek forrása a sajátokon kívül: Botanikaland

4 megjegyzés:

  1. Jó sokat dolgoztál, ügyes vagy, szép a téglából kirakott alapod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nagy meló volt, így felsorolva is fárasztóan sok virágunk van, de legalább kész vagyok az összes ültetéssel és bejegyzéssel is, azt hittem, hogy sosem érek a végére, úgyhogy most egy kicsit felszívódok bejegyzésügyileg, nehogy besokalljatok. Mondjuk lehet, hogy ezzel elkéstem :-)

      Törlés
  2. Kíváncsian várom a jövő nyári virágos kertes képeket! A madáritatós rész nagyon ott van. Mióta ezeket a bejegyzéseket írod, folyamatosan azon kapom magam, hogy az árokpartokat nézegetem. :) Kedvet kaptam tőled egy-két mezei virágot beszerezni, szerinted a tavasszal is lehet majd?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát még én:-) A madáritatós nekem is nagy kedvenc, ráadásul az van legjobban szem előtt, szinte világítanak benne a virágok. Remélhetőleg jövőre a lonc benövi a kerítést és a konyhakert sem fog bezavarni.
      A mezei virág gyűjtés nagyon élvezetes, próbáld ki! Szedtem ki kánikulában is virágokat, mind megfogta, még a karógyökerűek is. Tavasztól őszig aktuális (virágzáskor, mert levélről nem sok mindent tudok felismerni), az időjárás jelentést szoktam nyáron lesni, idén nem volt nehéz enyhe időben menni, akkor könnyebben veszik a talajváltást. Annyi, hogy próbáld meg minél nagyobb földlabdával kivenni, óvatosan lerázogatni a felesleges földet és egyből belerakni a vizesvödörbe. Az új helyét meg beiszapolni majd folyamatosan vizesen tartani pár napig, ha tartósan kókadozik a sok víz ellenére is akkor visszavágni, de ha locsolás után feléled, majd visszakonyul akkor nem szükséges, mert egy hét múlva ugyanúgy fog kinézni mintha nálad nőtt volna ki a földből.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...