2014. október 14., kedd

Álom konyhakert 1. rész - Tervek

NEKIKEZDTÜNK!!!!!

Eddig csak tervezgettem, rajzolgattam, csak vártam, csak vártam, csak vártam, aztán nekiugrottam, majd Tündérke és Apa is nekiugrott.
Elsőként megmutatom, hogy hogyan is képzelem a saját Álom konyhakertemet vetésforgóba rendezett vegyes zöldségágyásokkal, virág és fűszer ágyásokkal, sok-sok málnával és eperrel, gyümölcsfákkal, szőlővel, komposztálóval, tégla szegéllyel, pipiudvarral, homokozóval, Tündérbogyó minikerttel, pihenősarokkal, szerszámtároló fallal - mert pár napon belül magától kivándorolnak a szerszámok a konyhakertbe és ott is maradnak, mert amire elraknám addigra ismét kellenek.

Maga a lekerített rész 29 méter széles, 14,5 méter hosszú. Úgy terveztem, hogy a kert fele lesz csak minden évben újra vetve, a másik felében lesz a többi felsorolt dolog.
 


Minden eperágyás közepébe ültetek egy-egy levendulát, persze nem csak a szépségéért, hanem mert állítólag ahol levendula van ott hangya nincs, és pont az eper helyén garázdálkodnak a hangyák. Eddig nem zavart, mert mindig olyan dolog volt odaültetve amit nem szeretnek, de az eper nem ezek közé tartozik :-(

A pihenősarok mellé menne a homokozó, ahol az X-ek vannak oda körforgót terveztem, de ebben még nem vagyok 100%-ig biztos, mert lehet, hogy több helyet venne el, mint szeretném. Az egyik háznál láttam félbevágott hordóba - úgy látszik mániámmá vált ez a megszerezhetetlen hordó- kánnák vannak ültetve. Annyira jól nézne ki abban a sötétbarna hordóban aminek piros pántjai vannak a piros virágú kánna..... és az lenne az egyik körforgó közepén, a másik kettőben egy-egy évelő díszgyertya -mimás :-)

Az utakra nagyon szeretnék egyszer kulét, egyenlőre maradunk a vágásnál, esetleg megfűzöm apát, hogy szórjunk el fűmagot.

Apa ilyen mobil futtatókat fog csinálni a paradicsomoknak (elég sokáig keresgéltem amire találtam kedvemre valót):


Az uborkáknak és a fürtös pariknak meg ilyet (ezt elég sok helyen látni):



Nagyon remélem, hogy sikerült egy olyan konyhakertet terveznem ami nem csak szép, de hagy időt másra is, vagy ha nem akkor öröm legyen minden eltöltött perc.


Előző részek:

4 megjegyzés:

  1. Minden csodálatom a tiéd, mondtam már?!

    VálaszTörlés
  2. Csatlakoznék Höldgyöngyhöz, mindig lenyűgöz, hogy mennyi energiát fektetsz mindenbe, amibe belefogsz.

    VálaszTörlés
  3. Ez már döfi! Szuper lesz! Megcsinálni is öröm és dolgozni is jó lesz benne, az tuti. Izgatott vagyok, várom a továbbiakat.:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen!!!! Nagyon édesek vagyok! Ilyen amikor nagyon szeretnék valamit.

    Az Álom konyhakert jeligéje: Mindenből egy kicsit. Ez leginkább a gyümölcsökre vonatkozik, azért, hogyha Tündérbogyó kifut akkor mindig legyen neki valami csemege, ne kelljen semmilyen gyümölcsöt venni üzletben. Télen persze meg vagyok lőve, mert grapefruitot, citromot és swetie-t nem tudok ipari mennyiségben gyártani, de ha tavasztól őszig van mit enni a kertből az nagyon nagy öröm és persze jó móka is a málnabokor alatt meguzsizni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...