2013. szeptember 20., péntek

Vissza a jövőbe Part 1. A textil hatalma

Nagyon felkavaró volt visszaemlékezni erre a borzadályba, hónapokig nem volt erőm írni róla (most sem erről fogok , még gyűjtöm az energiát)
Még mindig nagyon sok teendő van a ház körül, jelenleg komoly anyagi akadályaink vannak, ezért nem is foglalkozunk az újítgatásokkal. Viszont egy elég izgága ember lévén megtaláltam az én "kiskapumat". Édesapámtól kaptam kb 5 éve egy varrógépet, mert nagyon szerettem volna megtanulni varrni és ez által elég sok mindent fel tudok dobni még a gyerek mellett is.

Általában az alapanyagot a szekrényből vagy a turiból bányászom elő, ha nagyon muszáj csak akkor megyek a méteráruba, mert számunkra irdatlan drága.Sajnos nincs profi gépem, de azért nagyjából visszaadják a képek a lényeget.












Az asztalterítő és a kék párnák kék Ikeás párnahuzatok voltak, az összes többi dirib-darab anyagok innen-onnan hol befestve hol nem. Készítettem pár sablont vastag kartonból és feléltem a textilfestékem egy jó részét. Ez volt az első, hogy ilyen technikával festettem, mert gyors akartam lenni, egyébként megterveztem, megrajzoltam a mintát az anyagon és úgy festettem meg (  pl.: a Táltosdob alatt lévő fali kép).
 Akinek  esetleg nem tetszik az állólámpa annak osztom a véleményét, de sajna ez volt a legolcsóbb a "Szent Ikejában" és ennél jobban nem tudtam feldobni.

Jó tanács: még véletlenül se tegyétek meg azt a nagy hibát amit én elkövettem ennél a karácsonyi  asztalterítőnél és párnákkal amikkel napokat dolgoztam.
Textilfestékkel (.olombus) befestettem az anyagot, filcből, anyagokból kivágtam a formákat, pelenkaöltéssel rávarrtam, nagyon sokat bajlódtam vele, mert mindegyikből 2-2 db van/volt. Sajna nagyon ügyes voltam és ráborítottam az asztalterítőre valamit és akkor láttam utoljára ilyen állapotban, mert az a tetves festék mindent pirosra beszínezett. Nagyon, de nagyon pipa voltam.

Bútort festeni viszont nem kell megvenni a méregdrága akrilfestéket, a falfesték teljesen tökéletes rá, egyedül arra kell figyelni, hogy legyen benne pigment, mert ha nincs akkor száradás után is le lehet mosni vízzel. Ha van, tökéletesen jól működik és vízálló, mint ennél a ládánál.




Természetesen pont a fürdőben festettem olyannal amiben nem volt pont a csap fölé (koszálcának, mert még mindig nincs csempénk) és néha a madárkák életre kelnek.


Gombhoz  a kabátot


Megláttam a tecsóban egy almás tányéralátétet és azonnal át kellett textíráznom a konyhát. Nálunk minden az Almával kezdődik egyébként is. Az almás üzenőtábla volt az első amit a házba készítettem még a leégés előtt (csodával határos módon túlélte és öntisztult), lányunkat is így hívják, szóval adott volt a dolog.
A kotlósos, csirkés edényfogó is az én művem. (A gáz melletti tákolmány fenomenálisan sikerült. Eccé majd lesz píz és csináltatok urassan oda egy polcot, mert nekem nincs idegrendszerem hozzá. Nem ekkorának kellene lennie  hanem kisebbnek, csak elszabtam, mert az anyagvastagságot nem számoltam, mivel a varrásnál olyan nincs és az én agyam arra van ráállva. De hát ez ilyen. No. Az anyagot természetesen az udvaron kukáztam.)
A turiban rám talált Fortuna, mert volt egy halom kockás jó minőségű iskolás köpeny, ráadásul nyári kiárusítás volt és minden 300 Ft/kg volt. Nem néztek csak kicsit, hogy felnyaláboltam kb. 10 köpenyt és nagyon örültem magamnak. Egyébként az alátétet utána vettem de a tudatalattim már a bányában készült a konyhatextilezésre.

A pult. Egyebet nem fűznék hozzá. De mégis. Azért áll 3 db-ból, mert utólag csináltam, de nem is baj, mert így ha az egyikre kiborítok valamit (magamból kiindulva) akkor tudom kis véráldozat árán pótolni és nem fogok sírni.

FINÁLÉ szerű összkép.

Esetleg ha valaki kedvet kapna hozzá íme az anyagigény:

Terítő: 1 db lepedő (.ysk 1000 pénz, maradt belőle)
          50 cm fehér alapon pötyis anyag ( kb 850 Ft)
          2,8 m kockás szalag a kettő találkozásához (250Ft)
Kenyértakaró (úúútálom a zacskó látványát): 20 cm piros alapon fehér pötyis anyag (kb 350 Ft)
                                                                    50 cm kockás szalag (szélére kockás anyagot varrtam)
A többit a köpenyekből varrtam, a szélére fehér alapon pötyis anyagot raktam. Mindegyiknek van "hátulja", hogy legyen egy kis tartása.

Durván 3 000 Ft-ból felújítottam a konyhát, mert többre nem tellett.
Ez Magyarország 2013 kérem szépen.
Jelenleg ott tartunk, örüljek, hogy egyáltalán van konyhánk.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Tetszik, ahogy kitartó lelkesedéssel újjáéleszted a házatokat :) Csak így tovább! Szerencse, hogy ennyire kreatív vagy, ez pótolja az anyagi hiányosságokat! (A mi esetünkben is ebben bízom, bár nálunk minden ok nélkül hiányzik a pénz.) :D
    Szép napot!
    Móni

    VálaszTörlés
  2. Szia Móni!
    Köszöntelek a blogon! Örülök, hogy írtál nekem így elsőre, meg is hatódtam! :-) Hamarosan jelentkezem egy spórolós bejegyzéssel, hátha tudok pár ötletet adni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...