2014. május 31., szombat

Rózsavíz házilag - ahogy én készítem

Több fórumon lehet a rózsavíz készítésének hogyantjával találkozni, de az én általam készített verzióval még nem találkoztam sehol, ezért most leírom.
Maria Treben szerint úgy nyerhető ki a legtöbb hatóanyag a gyógynövényekből, hogy először egy éjszakára hidegáztatunk, az áztatmányt leszűrjük, a növényeket leforrázzuk, ismét leszűrjük és a két szűrletet összekeverve fogyasztjuk el a teát.



A mai nap Rózsaszedő Szert tartottam. Ilyenkor előtte elgondolkodok azon, hogy mire is fogom felhasználni a rózsaszirmokat és ezekkel a gondolatokkal indulok neki rózsát metszeni, kiválasztani a virágokat. Mindenféleképpen szerettem volna rózsavizet és "Csodakrémet" csinálni amely a család minden tagjának gyógyír. Mindig érzésre szoktam szedni a belevalókat, kiválasztani hozzá az olajakat, illóolajokat.
Tavaly egy egészen alap krémet csináltam olyan összetevőkkel ami Tündérbogyónak is jó, mert csecsemőknél, gyermekeknél nagy óvatossággal kell kiválasztani az összetevőket, főleg az illóolajokat. A krémet  -ami inkább kenőcs- használtuk melegkiütésre, csípésre, koszmóra, leégésre, aranyérre, repedezett sarokra, sebekre (természetesen nem vérző vagy egyéb folyós sebre gondolok). A rózsavizet meg arctoniknak használtam magában, rózsa és levendula tinktúrát és levendula illóolajat belerakva pedig dezodornak.

Rózsák előkészítése: 


Azt írják, hogy legideálisabb rózsaszedésére egy száraz, napos déli óra, mert akkor a legintenzívebb az illata, legtöbb benne a hatóanyag, illóolaj, stb. Én akkor szoktam kimenni rózsát szedni amikor úgy érzem, hogy mennem kell. Minden rózsatőről kiválasztottam egy virágot, a szirmok egyik felét beleszedtem egy befőttes üvegbe, a másik felét pedig egy fa tálcára raktam. A befőttesüvegben lévő szirmokat felöntöttem házi készítésű desztillált vízzel, majd betettem a hűtőbe. Idén extrázni fogok, mert levendulás, hibiszkuszos rózsavizet csinálok. Holnap leszűröm a rózsát, visszateszem a befőttesüvegbe,  rakok hozzá hibiszkusz virágot, sok levendulát, felöntöm deszt vízzel, beleállítom egy vízzel feltöltött lábosba -ezáltal elkerülöm, hogy fémmel érintkezzen, jó fél óráig forralom a lábosban a vizet,  ismét leszűröm, a két szűrletet összekeverve lehűlés után ismét hűtőbe teszem felhasználásig. Azért raktam bele plusz dologkat, mert Tündérkének is fog kerülni a fürdővizébe az ezüst-kolloid mellé.


A többi szirom marad a tálcán száradni, belőlük lesz a Csodakrém.


Látványnak sem utolsó és eszméletlen jó illat van a nappaliban. A szirmokat szárított levendulával, kamillával, körömvirággal, széleslevelű utifűvel és cickafarkkal egyetemben befőttes üvegbe teszem, majd felöntöm fele-fele arányban olíva és mákolajjal. Tavaly madulaolajjal csináltam. Valahogy az az érzésem van, hogy nagyon jó lesz mákolajjal. (Apa ilyenkor szokta azt mondani, hogy előjött a boszi, mert átszellemült fejjel csinálom az egész folyamatot). Az olajjal felöntött virágokat pár hétre az ablakpárkányba teszem, naponta felrázom, majd amikor úgy érzem, hogy eleget áztak akkor leszűröm, jól kinyomkodom őket, majd kevés olajjal felöntve vízgőz felé rakom őket kb 1 órára. A hideg és meleg áztatást itt is alkalmazom. A vízgőz felett méhviaszt olvasztok, amikor felolvadt finoman belekeverek kókuszolajat, a 2 leszűrt olajat, leveszem a tűzről, várok, hogy kicsit hűljön, aztán rakok bele pár csepp propolisz, rózsa és levendula tinktúrát valamint levendula illóolajat. Nem bánnám, ha lenne itthon shea vaj, mert akkor azt is nagyon szívesen raknék bele, de elfogyott:-( Amikor várandós voltam azzal kentem a pocakom és egy darab terhességi csíkom sincs. Nagyon száraz volt a bőröm, arra is tökéletes, csak ne akarj utána felöltözködni:-)

NAGYON FONTOS!

- fém eszközök használata TILOS (ez minden gyógynövényre értendő)
- az edények, kanalak használat előtti kifőzése KÖTELEZŐ

Aki kedvet kapott az otthoni kencék készítéséhez azoknak szívből ajánlom Lukrécia oldalát. Az alap receptjeim nekem is onnan vannak, ezeket formáltam a saját igényeinkre. Sokat lehet náluk okosodni, a hozzászólásokat is érdemes végig olvasni, ott is rengeteg info, praktika van. Kérdezni is lehet, ha valamiben bizonytalan vagy, szívesen segítenek.


Volt egyszer egy gyönyörű könyvem -kb 10 éve- amiben rengeteg egyszerű házi készítésű praktika volt, fantasztikus képekkel illusztrálva, de voltam olyan idiot, hogy elajándékoztam egy akkor barátnőmnek hitt lánynak akiről azóta semmit nem tudok. Még a faszbuk ismerősei közül is törölt -persze nekem ez semmit nem jelent, de nagyon sokan ezzel a furcsa mércével mérik a barátságot.
Nagyon rég felfüggesztettem a FB fiókomat, mégis kapok maileket, hogy ez meg az megjelölt. Vagy ez is csak csali, hogy újra aktív felhasználó legyek? Elvileg ha fel van függesztve a fiók akkor nem lehetne rám keresni, vagyis keresni lehet, de nem lennék látható....Kitörölni nem szeretném, mert néha napján azon szoktam képet küldeni a családnak, közeli ismerősöknek Tündérkéről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...