2015. február 10., kedd

Dolgozósarok a nappaliban

Megakadtunk a gyerekszoba befejezésével, mert nem tudtuk hova elköltöztetni a dolgozó és varrósarkot (nem mintha nagy esély lenne arra, hogy Tündérbogyó a közeljövőben saját szobájában aludjon, amikor még a nagyágyból sem tudom kirobbantani). Olyan megoldást kerestem ami kevés pénzből is megoldható és végre találtam is egy ötletet. Próbáltam azt is számításba venni, hogy ez a terv működjön a mostani kanapéval és bútorokkal is, hogy ne az legyen megint az akadály, hogy nem tudunk venni egy nyamvadt L alakú ülőgarnitúrát. Próbáltam a lehető legtöbbet kihozni a dolgokból.

Egyszer már megterveztem a nappalit, ekkor még abban álmodtunk, hogy beépítjük a terasz egy részét - a maradék része felé pedig polikarbonát tetőt terveztünk - és akkor lesz egy elszeparált pici dolgozószobánk ÉS még normális előszobánk is ami ugye vidéken nem egy hátrány, de azóta eltelt egy év, helyzetük nemhogy jobb inkább rosszabb lett, ráadásul már csak GYES-t kapok, szóval kivettem a biliből a kezem és nekiugrottam még egyszer.

Terasz beépítése.
Nappalink egy 20 négyzetméteres, téglalap alakú 605 cm hosszú és 332 cm széles helyiség 6! ajtóval (ebből egyet ami bejárati ajtó lenne nem használunk) és 3 ablakkal. Egyetlen egy nagyobb falfelületünk van, de az előtt a kályha van, szóval elég nehéz ügy. Itt is gipszkarton falban gondolkodom, de semmiképp nem lehet padlótól plafonig érő, mert a legtöbb fényt a bejárati ajtó melletti ablakból kapjuk, ezért is esett el az A terv -ami még a kép megjelenése előtt született, még akkor is, ha csak részleges fal lenne. A fal végénél meg elképzelhető, hogy jól nézne ki egy padlótól plafonig fa oszlop. Mindig is szerettem volna egyet valahová.Most nem volt kedvem a gépen szerkesztgetni, úgyhogy cerkarajzok jönnek...bocsi.

A terv                                              B terv

Meglévő bútorokkal:



A kép ami megihletett:

http://www.ikeafamilylivemagazine.com/hu/hu/article/41904
A falon túl (nyugi, ez nem a Rising Star):

http://www.ikeafamilylivemagazine.com/hu/hu/article/41904

Amik nagyon tetszettek volna, de nem férnek el vagy nem praktikusak számunkra, ugyanis helyet kell teremteni egy asztali gépnek 2 nyomtatónak, tankönyveknek, jegyzeteknek:











És amiktől egy idő után biztos, hogy rosszul érezném magam, nekem ezek már zsufisak:





Oké, hogy becsukja az ajtót és akkor eltűnnek a cuccok, de ha jól látom akkor a forgószéket nem nagyon tudja behajtogatni sehová:)
Leginkább azért szeretnék valami falat, mert nagyjából olyan viszony fűz a forgószékekhez mint az autópályás gyerekszobai szőnyegekhez... és nem utolsó sorban még ha kisebb is lesz, de megmarad nappalinak, nem egy nagy katyvasz lesz az egész agyonzsúfolva mindenféle bútorral.

Mekkora ötlet, ezt nekem találták ki! Guruló fal valószínűleg sok esetben döntésképtelen mérlegeknek:)


Ha meg nem, akkor valami hasonlót szeretnék, csak magasabbat:


Szívesen venném, ha megosztanátok velem, hogy van-e valami ötlet amit esetleg nem mérlegeltem. Az egyszerű, tiszta dolgokat szeretem, semmi extra, semmi csicsa, kevés bútor sok tárolóhellyel. Tervezésben az is fontos szempont volt, hogy a meglévő bútorokkal is működjön egy kis csereberével a dolgozószobával.

Egyébként most olvasó üzemmódban vagyok. Szoktak lenni ilyen fázisaim.. Annyi mindre szeretnék reagálni amit olvastam, hogy ilyenkor lefagy a rendszer és inkább nem írok sehova semmit, aztán összeszedem gondolataim és szépen sorra veszem az összeset. Sokszor vagyok így a blogírással is. Annyi minden történik egyszerre, hogy azt sem tudom, hogy hol kezdjem, aztán a végére oda lyukadok, hogy nem írok semmiről..

Képek forrása a megjelölteken és sajáton kívül: Pinterest

4 megjegyzés:

  1. Nekem is tetszenek a filigrán íróasztalok egy szál laptoppal, mint otthoni munkahely. :) A valóság azonban más. Nagy dög számítógép(ek), monitor(ok), nyomtató(k), router, miegymás, plusz rengeteg irat, polcon kényelmesebb mint zárt szekrényben. De legalább van számukra külön szobám! :) (Ezt a szobát, ha nem kellene ilyen elektronikus kütyüket tárolnom benne, téli növénymenedékként is tudnám hasznosítani, mert jó világos :D Na de minek nekem a mostaninál még több növény?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Utálom azt a kábelrengeteget ami az asztal alatt van, ez az amit biztos,hogy nem szeretnèk az ülőgarnitúráról nézni. Az a szoba nekünk is nagyon kène, mert a varrógèp így marad a szobában:(

      Törlés
  2. Fontos mérlegelési szempont lehet, hogy az íróasztalt vagy a varrógépet használod többet, vagy melyiken tudsz nagyobb rendet tartani. Ha jól látom csak az egyik ablak alatt van radiátor, azt nem "falaznám" be bútorral, mert ha azt is kell használni akkor a bútor hátulját fűtöd vele.
    Térelválasztónak olyan polcot választanék amit mindkét oldalról lehet használni a tetejére lehet virágot is tenni.
    Jó ötletelést!
    Bocsi, hogy Névtelen a profil kijelölés, de csak így enged.
    ZsuR

    VálaszTörlés
  3. Köszi!
    Nem értem, hogy mi történhetett, mert az van beállítva, hogy bárki kommentelhet, moderálás sincs beállítva és sajnos van olyan régi olvasóm is akit a blogger már jó ideje nem is enged megjegyzést írni, pedig van google+ fiókja is:(
    Az íróaszalon vizsgaidőszakban az a csoda, hogyha megtalálsz valamit, a varrógépet meg be tudom süllyeszteni és sima asztalként jól elvan a szobában. Elég csúnyácska színe van, egy festés mindenképp ráférne.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...