2015. február 17., kedd

Ringató

http://www.libri.hu/konyv/groh_ilona.ringato-cd-melleklettel-1.html
Tegnap Tündérbogyóval voltunk Ringatón. Már rég óta terveztünk, de annyira fél a gyerekektől, hogy eddig nem szerettem volna elvinni, mert nem szerettem volna, ha még jobban megrettenne és a közelébe sem szeretne menni egy hasonló éneklős zenélős mókának.
A tavaly nyári eset valószínűleg elég rossz benyomás volt szegénykémnek ahhoz, hogy úgy gondolja, hogy nem jó dolog a gyerekeket magához közel engedi, ha visítanak akkor meg pláne. Szerinte minél kisebb egy gyerek annál rémisztőbb. Tök mindegy, hogy hol vagyunk egyből felkéredzkedik, bújik, szorít - van, hogy sír is és onnantól felejtsem el, hogy bármit is levegyek a polcról. Amikor a szőnyegeket vettük akkor a fél Ikeán keresztül a nem túl könnyű gyerekkel a kezemben kellett végig tolnom a nem túl könnyű kocsit, a végére már nem éreztem egyik karomat sem, de egy sima zöldségesdi sem egyszerű. Amikor vásárolni megyünk (tejbolt zöldséges, hentes, posta, bolt stb egy kupacban vannak) akkor felderítőset játszom,  megnézem, hogy hol van a legkevesebb gyerek és oda megyünk először.
Sokan mondják, hogy kitartás, amin meg is szoktam lepődni, mert én ehhez vagyok szokva, meg egyébként is inkább ezt választom a boltbanrohangálóssikítósszétdobálós helyett. Nem lehet rá rossz szavam, nem hisztizik semmiért, megérti, hogy vannak dolgok amiket csak megnézünk aztán visszarakjuk a helyére, amit meg megveszünk azt berakja a kosárba, szépen áll mellettem a sorban, meg úgy általában mindent meg lehet vele szép szóval beszélni. Hobbiboltba is simán el lehet vele menni. Valamikor még azt is visszarakja amit én vettem el a polcról:) Meg is szokták dicsérni, hogy milyen jól nevelt kislány. Köszön, integet, puszit dob, kacsint boldog boldogtalannak. 
Persze van ellenpélda is amikor feltétel nélkül elfogad egy gyereket, de ez nagyon ritka. Ott van pl. az unokatestvérem másodikos kisfia aki rettenetesen hangos, hirtelen gyerek és a legelső alkalommal amikor találkoztak egyből elfogadta tőle a játékot és játszottak. Az idősebb korosztállyal - 10 év felettiek - már nincsenek gondok, velük is tök jól elvan.
Igyekszem minél többet gyerektársaságba vinni és mostanában azt vettem észre, hogy enyhül a dolog, már-már érdeklődést is láttam az arcán, ezért úgy döntöttem, hogy így két évesen itt az ideje a ringatónak. Bemelegítésnek már itthon néztünk ringatós videókat. Mi Fiskus Olgánál voltunk, nagyon tetszett. Bent voltunk a foglalkozáson kb 20 percet, de azt aktívan a nyakamba bújva töltötte el. A riadalmat sajnos nem enyhítette sem a zene sem az ének. Aztán amikor sírva fakadt akkor kijöttünk, nehogy csoportos sírássá váltson át az ének. Viszont az ajtón keresztül nézve nagyon tetszett neki, mosolygott, integetett a gyerekeknek, puszit dobott nekik és volt egy kislány aki oda is jött és üvegen keresztül tőle sem ijedt meg.
Az üvegről jutott eszembe még egy Ikeás nem túl kellemes sztori. Álldogáltunk a gyermekmegőrzőnél és néztük a gyerekeket ahogy ugráltak a labdák között. Odajött egy kislány, megfogott egy labdát és bikából beledobta volna Tündérbogyó arcába a labdát, ha az üvegfal nem lett volna köztük. Aranyos mi?
Mindenképpen járni fogunk, mert valahogy meg kell szoknia a korosztályát. Persze olyan tempóban ami neki jó, mert minden áron nem szeretném erőltetni.
Nehezítő körülmény az is, hogy roppant érzékeny lélek, a tavaszi szélen és egyéb szomorú népdalon simán sírva fakad.


Táncolni viszont nagyon imád, mostanában berakatja velem ezt a dalt, Apával leveteti a táltos dobot a falról, magára adatja a csecse ruháját és táncolunk apa meg dobol.





2 megjegyzés:

  1. Nekem is van ilyen gyerekem, a szülők addig hozzák be amíg elvan, aztán, ha sír kiviszik. Nem egyformák. Hagyd ill. jól csinálod, hogy a maga tempójában hagyod. Aztán x-dik alkalomra feloldódnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Nekem is van ilyen gyerekem.." - hogyhogy?

      Szerencsére ez egy kis csoport, 10 gyereknél nem volt több és az összes nagyon édes volt. Azt már észrevettem, hogy szabadtéren már egyáltalán nem ilyed meg, vagy csak nagyon ritkán. Zárt térben viszont minél kisebb az egy légtér annál nagyobb a riadalom:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...