2015. április 9., csütörtök

Megérkeztek Tihanyból a levendula palánták

Bartus Sándor őstermelőtől rendeltem kedden e-mailben és ma meg is érkezett a csomag. 3 db rózsaszín virágú és 10 db lila virágú francia levendula érkezett volna, de eggyel több volt a dobozban. Bírtam volna még rendelni, nem mondom, de most ennyire futotta. A konyhakertbe ültettem el őket az eperágyásokba. 4-4 lila ment a sarkokba, a rózsaszínek pedig középre. A grátisz tő pedig a gyógy és fűszernövényes ágyásban kapott előkelő helyet.

Rendes kislány voltam, mindent úgy csináltam ahogy azt Sándor leírta a kísérő levélben. Picit visszavágtam a gyökereket ( a hajszálak nagy részét is), jól beiszapoltam a gödröt és a palántákat a feléig elföldeltem. A közepénél úgy oldottam meg, hogy felülről fokozatosan szórtam a szárak közé a száraz földet, hogy ne egy csomóba legyenek összeszorítva az ágak. Az illatuk még most is fantasztikus, nekem sokkal jobban tetszik, mint az angol levenduláé.



Bocsika a mobilos képekért, de annyira izgatott voltam, hogy nem pocsékoltam arra az időt, hogy megkeressem a gépet, hogy lehessen is látni valamit. Valamelyik nap kicserélem őket.

4 megjegyzés:

  1. Ilyen hamar szállított? Azért néha öntözz rájuk, főleg, ha nagyon meleg lesz. Nagyra nőjenek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, az epret egyébként is locsolom, no meg már a veteményest is kénytelen voltam, mert a hagymán kívül más nem hajlandó nőni, olyan szárazság van. Tavaly ősszel a sok víz volt a bajunk, most meg hogy nincs... Mondjuk Édesapámnap pont a minap panaszkodtam, hogy nem nő semmi, azt mondta, hogy a növény az tudja, ne aggódjak...
      Elfogyott a fakérgem, de tervben van a mulcsozás.

      Törlés
    2. ... Szerdán és pénteken adja furárnak, ha jól emlékszem...

      Törlés
  2. Biztos gyönyörűek lesznek! Milyen jó lesz mellettük elsétálni. Jaj, az a finom levendula illat!! Imádom:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...