2015. június 11., csütörtök

Kerti körkép - 28. hét június eleje

Tündérbogyó betegsége miatt eléggé elhanyagoltam a kertet, mert a gyógyításába fektettem minden energiámat. Annyira mentem ki, hogy leszedjem Neki az epret, hátha megeszi, szóval eléggé elgazosodott a konyhakert. Kellenek azok a kulés utak nagyon, mert igazából elég hamar össze tudtam kapni magam, már csak az utak gazosak. Kapálni egy rémálom, mert már betonra le van taposva a föld és a repedések csak egy nagy esővel múlnak már csak el, de ahogy kiszárad ismét visszareped és el nem tudom képzelni, hogy mennyi víz párolog el általuk a földből....

Első kert

A rózsák gyönyörűek voltak mindaddig amíg nem jött a nagy zuhé.. teljesen szétverte őket. Kaptunk egy kis jeget is a széléből, de szerencsére nem cakkozott ki semmit.

Nagymamám futórózsája kapott egy régi létrát támasztéknak, a diófa alá pedig kedves szomszédom készített egy használhatatlan serpenyőmből egy itatót.


Hegesztett egy ilyen izét az aljára amit valami szegeccsel rögzített. Miután beütöttem a rozsdás vasamat az ágyásba (este 9-kor, biztos marhára örültek nekem a szomszédok) csak rá kellett rakni.
A kis ágyások már elég színesek, kezdenek nyílni a veronikák és hamarosan jönnek a díszgyertyák is. A rózsaszín és fehér nagyon hiányzik a képből, de rájöttem, hogy a fehér azért, mert nem nagyon keltek ki a kamillák a fák tövében. Tavaly méteres volt, idén 5 centis..






A madárfürdőben sajnos az egyik szarkaláb sötét lila a kék helyett ami annyira nem tetszik. A növények növegetnek, remélem, hogy hamarosan más szín is lesz a lilán kívül. Egyébként eszméletlen mennyiségű lila virágunk van, pedig én nem is szeretem a lilát se a ruhatáramban, se a házban... virágban meg annál inkább...



Esti képek az udvarról. Számomra ez a legkedvesebb napszak, szerintem ilyenkor a leghangulatosabb az udvar amit persze a képek nem tudnak visszaadni. A következő kedvencem még a hajnal, majd egyszer akkor is készítek róla képeket.



Számításaim szerint jövőre már nem lehet átlátni a konyhakertbe mert a loncok annyira beindultak amiket ősszel ültettem. A tavaly tavaszi hatalmas ami ezen a képen is látszik és az csak 1 tő!!! Azon kívül van még másik hét aminek a fő hajtásai már a kerítés tetejénél járnak. Állandóan fűzögetem őket, hogy segítsek nekik a helyes irány megtalálásában.






Az utcafronton is sokat nőttek a loncok és menták.
Gazos konyhakert








A fűszeres ágyás már csak a macskamentáról szól, ideje jól visszavágnom.

Megkerestem a répát és  a petrezselymet is.

A kartonozás nagyon bevált. Ha nem lenne akkor a palánták között is ekkora lenne a gaz. Arra viszont ügyelni kell, hogy fedésben legyenek és csak ott legyen rajta lyuk ahol kell, mert a folyófű a legkissebb helyen is kibújik.

Kinyílt az első len.
Amióta a képek készültek azóta már az összes ágyást kigyomláltam, csak lusta voltam új képeket csinálni. Az utakat még kapálni kell, de ahhoz még kell egy kis idő, hogy száradjon a föld. Nagyon hamar végeztem a gyomlálással, nagyon jó, hogy ilyen ágyások vannak, az meg pláne, hogy kartonozok, mulcsozok mindent. 

Új lakók is vannak, lassan nyithatok egy állatsimogatót...


Nagyon cukik és kezdenek kézhez szokni. Mondjuk nincs is nagy választásuk, mert Tündérbogyó naponta megmasszírozza őket (is) minimum kétszer.

Kaptam egy kerekbála szalmát is, szóval ez is megoldódott. 1 hónapig lovagoltam a témán, hogy márpedig nekem széna kell és aztán eszembe jutott, hogy Apának a nagybátjának valószínűleg annyi van, hogy dunát lehet vele rekeszteni, hát telefonáltam következő nap már be is gurították a konyhakertbe:))))



9 megjegyzés:

  1. Azok a loncok!!! Gyönyörűek, nagyon szeretem. Tavasszal kaptunk egy tövet, a terasz elé ültettem, remélem egyszer rá fog futni, olyan szép virág.

    VálaszTörlés
  2. És képzeld el azt az illatfelhőt amikor befutják az egész kerítést. Esténként amikor kinyitom a háló ablakát egyből bekúszik az ilalta. A konyhakertet is idővel lonckerítés fogja elválasztani, a tavaly tavasziak már megtették a dolgukat. Van két csúnya betonoszlop a kertben (egy a létrás rózsánál, egy meg a játszótér sarkán) azokat már teljesen befutotta, pedig tavaly tavasszal ültettem őket.

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett a kertetek!! Igazi cottage garden:)

    VálaszTörlés
  4. Köszi:))
    Valami hasonló a végcél. Amikor az elsőkertnek nekikezdtem akkor még nem nagyon volt világos, hogy pontosan milyen összképet szeretnék, ezáltal ott tudnék máris mit változtatni, mert elég szabályos és nem annyira dzsindzsás, mint kéne, de nem fogom szétbombázni, inkább majd pár dekorációval erősítem ezt a vonalat amin elindultam. Igyekszem jó sok rozsdás vasat és fáradt fát összegyűjteni és ha a rózsák közét teleültetem évelőkkel az is sokat fog dobni rajta.
    A veteményes ágyásokkal is vannak terveim jövőre ami az ágyásokon belüli elrendezést illeti.

    VálaszTörlés
  5. Én szakmai tanácsot szeretnék kérni tőled lonc ügyben, mert úgy látom, nagyon tudsz valamit, ha már egyszer ilyen szépen növögetnek. :) Nekünk is van egy tő loncunk, csak nem jó helyen. Szeretnék áttelepíteni belőle máshová, mert hát isteni illata van. És a kérdésem az lenne, hogy hogy lehet szaporítani?
    A kertetekben meg nem győzöm csodálkozni, jó ez a lila-sárga párosítás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem főleg a missouri ligetszépének a sárgája tetszik a ligeti zsályával, annyira gyönyörű!!! És ligetszépéd neked is van:)
      Az összes loncom Édesapámtól van,szerintem már az egész falut ellátta lonccal.
      Azok a hajtások amik a földön vannak a nyár folyamán legyökereznek és azokat szokta tavasszal felszedni, cserépbe rakni, majd amikor már telegyökeresedett az egész cserép (kb 1 hónap) akkor ki lehet ültetni és akkor nem kell a dugványozással bajlódni, de úgy is lehet csinálni.

      http://gazigazito.hu/?modul=oldal&tartalom=1092678

      Viszont ha most dugványozol akkor azt ősszel ki tudod ültetni és az tavasszal nagyon beindul és be is futja amit szeretnél, jövőre meg teljesen belombosodik.

      Nálunk csak az nem nő rendesen ami árnyékban van, a félárnyékos helyen lévők ugyanolyan jól érzik magukat, mint a napos helyen lévők.
      ÉS sok sok csalánlé és kávézacc.

      Törlés
  6. Látom van macskamentád. :) Magról vetetted? Mikor érdemes elvetni? És tényleg szeretik a cicák? Én is szeretnék, szórtam is, de ne kelt ki. Sokára kel? Vagy lehet, már lekéstem róla.
    Nagyon sok hangulatos része van a kertednek és az udvarnak, főleg a kút és a környéke tetszetős nekem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen:)) Vettem 3 tövet és azt osztottam szét, ezért van ilyen sok. Tavaly ilyenkor vetettem is, de az nem ez a fajta, az kint van a konyhakertben. Most vágtam vissza, mert már másfél méter magas volt és szépnek sem nevezném, szóval, ha valami hasonló magot vetettél, mint ez: http://www.kertirt.hu/webshop/product.php?id_product=5038
      akkor abból sajnos egyébként sem lett volna ilyen szépike. A konyhakertit tavaly ilyenkor vetettem cserépbe és ősszel ültettem ki a helyére. Elég vontatottan kelt és 3 hónap alatt kb 10 centi magasra nőtt, de mostmár jól megerősödött.

      Mindenképpen gyűjtök magokat, szívesen küldök, ha szeretnéd.

      Törlés
    2. Elfelejtettem a kérdésedre válaszolni... A cicánk még kiscica, jelenleg még nincs rákattanva a macskamentára, modnjuk Ő inkább az árvalányhajakra specializálódott, azokat pofozza reggeltől estig, meg helyből ugrik bele a közepébe, meg a kenyérbél cickafark izgatja a fantáziáját.. egyenlőre még jól bírják, mert kb 2 deka a macska, remélem megunja amire felnő.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...