2016. június 27., hétfő

Kerti körkép - június vége


A nagy ágyás kezd teljesen kibontakozni, már nagyon vártam, a konyhakert valóságos dzsungel lett, de olyan rendezett dzsungel amit szerettem volna. Időm mostanában nem nagyon volt a kertre, csak metszegettem itt-ott és füvet nyírtam. Ennek az évnek is az a tapasztalata, hogy nálunk a magról vetetteknek nincs akkora sikere, mint a gyümölcsöknek és a palántáknak, szóval jövőre erre jobban ráhajtok. Egy kis pihenésre is szükségem van, nem tudom az összes szabadidőmet a kertben tölteni. Egy kicsit kezdek merülni, de ennek legfőbb oka a nagy meleg, vagy inkább csak a boltos szomszédok.....
 Tavasszal nem voltam túl elégedett ezzel az ágyással, már-már azon voltam, hogy ősszel szétkapom, de már rájöttem, hogy elég csak a tavaszi/nyár eleji képet felszínesíteni pár tő rózsával, díszhagymával. az volt vele a bajom, hogy nem elég színes és az összes szín elöl van, most már nincs okom panaszra. Vettem bele két tő talajtakaró rózsát és egy tő romantikus rózsát középre és ősszel duggatok(már ha be bírom magam verekedni az ágyásba) díszhagymát, esetleg egy kevés tulipánt.
Mostanában csak reggel tudok fotózni ellenfényben, de így is látszik a lényeg.





Az általam vetett kasvirágok minden színben pompáznak, pedig a magokat fehér kasvirágról és a magnus névre hallgató ciklámen színű virágokról szedtem. Lett citormsárgám sárga középpel, fehér sárga és zöld középpel, halovány rózsaszín, ilyen barackos/pirosas cirmos, de van olyan tő is ahol 2 féle színű virágok vannak egy száron. Lett keskeny szirmú, széles szirmú, tehát nincs okom panaszra.


A konyhakerti nagy ágyás is nagyon szép a sok általam vetett veronikával, kasvirággal, árvalányhajjal, díszgyertyával, imolával, rétről hozott ördögszemmel, réti füzénnyel....












Szomszédokról röviden. 
a mi kapunkkal szemben van pont egy kis bolt akinek vagy a vevői, vagy a szállítói állandóan a kapuban állnak meg, mitől nem tudok kiállni vagy beállni a saját udvarunkra. Már kb 3-4 éve megy a könyörgés, egyszer már össze is vesztem velük, de nem történt semmi azon kívül, hogy én voltam a .... , mert minek rohangálok ennyit. Szerdán 3 autó állt az utcában, szóltam, elnézés kérés helyett megkaptam, hogy nem a vonatra sietek, várjak, míg befejezik a vásárlást. Csütörtökön csak kimentem és lefotóztam a kapu előtt álló autót, minek a végeredménye az lett, hogy a boltos nő, annak fia és enyhén ittas állapotban (reggel háromnegyed nyolc!!!!) lévő férje elkezdett velem üvöltözni a három és fél éves gyerekem előtt akit éppen vittem volna az óvodába, ,hogy ne zaklassam a vevőit és persze meg is átkozott majd közölte velem, hogy szétveri az autómat amibe én azonnal be is szálltam, majd elkezdte verni a kocsi ablakát, hogy azonnal szálljak ki és szétveri a fejem.
Tündérbogyó nagyon fél az öregtől, mindig mondja, hogy reméli, nem jön ki és hogy Apa/Mama/Papa szóljon neki, hogy ne üsse az autót és ha meghallja a hangját akkor rohan be a házba És reggelente az oviban nagy sírások közepette úgy kell letépni rólam a gyereket. Mindenkivel evvel viccelődnek az udvarukon iszogató vevőkkel, nem érzik a súlyát és minket hordanak el mindennek a szomszédok, vevők, ismerősök előtt, szombaton meg Apának is neki akart menni az öreg, mert megkérdezte tőle, hogy mi volt ez a minősíthetetlen viselkedés. Hamarosan nem lesz ennyire vicces a helyzet, ha megkapják a rendőrségi feljelentést. Szerdán megyek a jegyzőhöz és  a védőnő tanácsára a gyermekvédelmiseket sem hagyom ki. Senki ne szórakozzon a gyerekünkkel!!!! Mert ha még egyedül lettem volna, talán nem megyek el a rendőrségre. Talán, de akkor is elgondolkodtató, hogy ha ennek nincs következménye, akkor legközelebb mit enged meg magának? Lekever egyet, mert ki szeretnék állni az udvarból?


Elférni éppen elfér mellette egy személyautó, de megnézem, hogy hogyan kanyarodna rá a kapunkra.

11 megjegyzés:

  1. Az udvar szép, kedvenc képet is kerestem.
    Az emberek néha minősíthetetlenül viselkedek...Bárcsak oldódna meg a helyzet, igazán részükről nem kerülne sokba.Rögtön azután pedig az jut eszembe , hogy a gyerek ajd hogy felejti el, és hogy egyáltalán normalizálódnak-e az ilyen jellegű kapcsolatok.
    Kitartást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Elég baj, hogy eljutottunk idáig. Csak reménykedtem, halogattam, hogy majd jobb lesz, de egyre inkább csak én voltam még jobban megalázva, besároza. Édesanyámék reménykedtek, hogyha eljönnek akkor békésen meg lehet oldani, de nem. Egyáltalán el sem kellett volna idáig jutni, csak egy kicsit bele kellett volna gondolniuk a helyzetembe, hogy változtassanak a hozzáállásukon. Öregek már, állítólag azért nem megy nekik.

      Törlés
    2. Visszajöttem elmondani, hogy -tudom, semmi vigasz- múlt héten beállt a szomszéd a kapunkba, miután az egész utca tele van autóikkal, mezőgazdasági gépeikkel, lakókocsival, szekérrel meg a kisfiú homokozójátékaival, aztán a nyilvánvaló jelre, hogy hazajöttünk, be kellene menni, még ha majdnem éjfél is, kisomfordáltak hálóköntösben. Nem hatódtak meg, másnap délben ugyanott volt az autó.
      Harmadjára nem próbálkoztak, azt hiszem, valamit megértettek.
      Bosszantott, és nagyon eszemben voltál.
      Van, akivel nem lehet zöld ágra vergődni.
      Légy okos, erős, és ne hagyd, hogy azt érezzék, valamiért nekik kijár a ti kaputok előtti rész is :)

      Törlés
  2. Álomszépek a virágaid! Mesekert!!
    A boltnál hogy-hogy nincs kialakított parkoló? Illetve nem is parkolhatnának így akadályozva egy esetleges mentő, tűzoltó útját. Nagyon sajnálom, hogy ilyen gondotok van! Remélem minél előbb sikerül megoldást találni és megoldani!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A mentsváram. A konyhakert már olyan jó dzsungeles, még elöl jó lenne egy kicsit lecsippantani a fűből, de Tündérbogyó imád kint kergetőzni, úgyhogy majd ha nagyobb lesz. Várom, hogy az orgonabokor alatti rész is beinduljon. Ott valahogy nem olyan jó a föld, ősszel kicsit felturbózom nekik.

      Parkoló???? Arra nekik nincs pénzük. Állítólag. A mentő is lesz szíves várakozni, míg bent van a vevő, nagyjából ilyen állásponton vannak. És még én vagyok aki ki akarja magának sajátítani az utcát:-)
      Én is nagyon sajnálom és ezért is halogattam idáig a dolgot, de egyszerűen nem lehet velük szót érteni és a legrosszabb az, hogy tulajdonképpen még csak most kezdődik.

      Törlés
  3. Csodás a kertetek!!!!Milyen füvek azok az alacsonyabbak?
    Azt hiszem,hogy kérdeztem már, de nagyon tetszenek ezek a színes kis madárodúfélék.:)
    Ahogy szemből nézem a boltos kocsit, símán parkolhatna passzentosabban a bolthoz. Bunkók. Nagyon felbosszant,ha valaki kapu elé áll.Sajnos gőzöm sincsen,hogy mit lehetne velük tenni.
    Csak egy ötlet: mi lenne,ha ti a kaputok előtt parkolnátok,mert akkor ő nem tudna terpeszkedni.Bár ennek az a veszélye,hogy meghúzza a kocsitokat esetleg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A Jysk-ben vettem tavaly, idén is lehet kapni, csak meg kell várni, hogy leakciózzák. Tavaly 1000 Ft volt.

      http://jysk.hu/kert/kerti-kiegeszitok/nyari-termekek/madarhaz-fa-sz15xh16xma22cm-fa-colon

      Az alacsony füvek pedig árvalányhajak. Tavaly vetettem őket, akkor még nem virágoztak csak ősszel, de most nagyon hamar kezdték és olyan szépek!! Nekem is nagyon tetszik.

      Az utcán parkolás nekünk kényelmetlen, mert nem elég, hogy keskeny, de két oldalt fél-fél méter végig jó magas bucka és nem szeretek rá felállni. Egyébként 2 méterrel hátrébb ott van a saját kapujuk, arra kértem őket, hogy az elé álljanak, mert akkor simán ki tudok állni, de az már a szállítóknak és a vevőknek is messze van, no meg akkor nem tudnak kiállni az udvarról, ezért egyszerűbb a miénk előtt megállni.
      Amikor Apa átment szólni akkor már az is baj volt, hogy reggel 6-kor kinyitottam a nagykaput és nem álltam ki a kocsival. Mondjuk gyomláltam a kocsibeállót és így volt kényelmes. Lassan már minden sértő amit én teszek. Nevetséges.

      Törlés
    2. Köszönöm a madárház infót!!!!!!:)
      Nagyon sajnálom,hogy ilyenbe gabalyodtatok! A szomszédnak csak egy kicsit kellene alkalmazkodnia és már nem lenne ez a feszültség,de látszik,hogy esze ágába sincs gondolkozni.:(

      Törlés
  4. Gyönyörűek a virágágyásaid és nagyon szeretem, hogy részletesen bemutatod, mert rengeteget lehet belőle tanulni, inspirálódni.

    Rossz szomszédság, török átok! /A jó szomszéd pedig, manapság ritka kincs./ Sajnálom a kialakult helyzetet, főleg, hogy a kislányod is szem és fültanúja. Jól tetted, hogy hivatalos mederbe terelted az ügyet. Nagyon szorítok, hogy minél előbb, számotokra megnyugtatóan rendeződjön a dolog.

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű buja és színes a kertetek, úgy a virágos, mint a veteményes. És csak ámulok, hogy miből hoztad ezt össze, és hogy mennyit nőttek azok a kis tövek, egyszerűen lenyűgöző a természet, na és persze a két kezed!

    Sajnálom, hogy nem sikerült megbeszélnetek a szomszédékkal a dolgot, és a rendőrséghez kellett fordulnotok. Remélem nem kapnak vérszemet, és még inkább bosszantani titeket. Bár van egy pont, ahol nincs más megoldás. De drukkolok, hogy jól süljön el.

    VálaszTörlés
  6. Úgy tudom, egy kormányrendelet szerint a boltok mellett - a bolt alapterületétől függően - parkolóhelyet kell kialakítani, enélkül nem is lehet üzletet nyitni. Ajánlom, hogy menjetek be a helyi önkormányzathoz, ezt az ügyet tisztázni. Csodás a kert, véletlenül jutottam erre az oldalra, de nem bántam meg.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...