2014. október 15., szerda

Álom konyhakert 2. rész - Ok-okozat

 Már lassan kezdtem átmenni agresszív kismalacba -abba a nnnemvárok!!! kategóriába- amikor kaptam egy hatalmas kiásott bíbor kasvirágot és nem volt mit tenni, neki kellett esni az álom konyhakert megépítésének. Persze a tuskók még nincsenek kivéve, lókaki sem gyűlt még annyi össze, hogy legyen értelme beszántani, így marha sokat kellett ásnom, amit annyira azért nem bánok, mert rengeteg folyófű és egyéb gyökeret szedtem ki. Gondoltam én kis naiv, hogy csak azt a virágágyást kell felássam ahová a kasvirág kerül, majd a többi fel lesz szántva és nem kell a derekamat kínozni, de nem így lett. Van/volt a kertben négy darab thuja amit Apa elkezdett kiásni -ne kérdezzétek meg, mit keresett ott, hosszú-, de annyira körbenőtte a málna, hogy a felét ki kellett szedni és akkor úgy döntöttem, hogy a málna másik felét is ki kell szedni, nehogymá ne dolgozzak annyit.

Széljegyzet: Miután beültettem a virágokat akkor találtam meg a fenti képet és az benne az izgi, hogy pont így ültettem én is.

1. OK: kapott kasvirág 

OKOZAT: Mivel az I. virágágyásban van a helye aminek a helyén még ott figyelt a szeder ezért nem csak 8 négyzetmétert kellett felásnom, hanem 13-at.

2. OK: tuják eltávolítása

OKOZAT: málna kiszedése, bal oldali kerítés mellett kb 70 centi széles, 7 méter hosszú rész felásása, málna felének áttelepítése. kb 4 négyzetméter ásás. (A tervek szerint a szembeni oldalon van az összes málna, de úgy döntöttem, hogy mivel két fajta van így egyik fajta meg élőkerítésnek az egyik szomszédhoz, a másik fajta pedig a másik szomszédhoz.)

Ebből pedig az következett, hogy a maradék málnát is megregulázom. 12 négyzetméter ásás. Meg aztán úgy voltam vele, hogy megcsinálom a II. virágágyást is, mert ahhoz is elég sok növénykém van, újabb 15 négyzetméter ásás.

Most ott tartok, hogy az I. virágágyás kész, a szeder a helyén, a II. virágágyás fele fel van ásva, a málna első fele áttelepítve. Befejezem a II. virágágyát, aztán jön a málna...


Így nézett ki a libuskák előtt: gaz, gaz, gaz, jajj, nagyon nem bírom!!! ja és itt még tuja is van.

A kivágott fák a tuják mellett ezerrel hajtanak, nem tudom, hogy mit kezdhetnék velük, mert ahhoz, hogy a gyökerük ki legyen ásva szét kellene szedni a kerítést. Valamivel be kellene kenni, de mégis mivel?


Libuskák után: gaz, fa és tuja nélkül sok cseréppel borúsan.


Tuja és félmánla nélkül
Nyári képek: itt még van tuja, fa (mert nyáron az is került ki 4 a kertből):

A tuja után jönnek a fák.





Idén még nem volt vízhólyag a tenyeremen, de most akad, amit nem értek, mert ásni ástam eleget a nyáron és elhasználtam 4 pár kesztyűt (lekopott róla a gumi, majd kiszakadt az ujjaim végénél, meg a mutató hüvelykujj között az összes). Most is ugyanolyan kesztyűm van, úgyhogy nem értem. Lehet az a baj, hogy nagyon új.


A pirossal jelöltet már felástam, a kékkel jelölt van hátra

I. virágágyás: az első álomkép manifesztációja




A két díszperje még nincs meg, az első sorba a kérdőjel helyére ligeti zsálya jön.

Szinte minden vissza van vágva, de azért megmutatom (miért mindig akkor van totál beborulva amikor én fényképezni szeretnék?????):

A tollborzfűből a legmagasabbat választottam, nagyjából méteres lesz.



oldalról
félmálna a kerítés mellé pipa

szeder pipa
 Ez vár még rám: a virágágyástól a középen lévő messzi zöld csomóig ( a szomszéd hirtelensárga betonkeverőjétől kicsit balra):


Hát nem édes????

Azért nem bánom, hogy ma nem lesz 28 fok, mert nem fog patakban folyni rólam a víz. Egész nyáron kényesen figyeltem arra, hogy ne legyen rajtam örökrövidnadrág - hogyha véletlenül strandra mennénk amit persze nem tettünk-, mindig fürdőruciban mentem ki, de ez most nagyon nem jött össze... Van rajtam naci, póló, trikó, ilyen pánt, olyan pánt, kesztyű, zokni és sorolhatnám...

Előző részek:

Tervek
Összefoglaló

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...